preskoči na sadržaj

Gospodarska škola Buje

Login
E-dnevnik

Obrasci

Posredovanje pri zapošljavanju učenika u 2023. godini :

PISANA SUGLASNOST

POTVRDA O ZAPOŠLJAVANJU UČENIKA

POTVRDA PUNOLJETAN UČENIK

OBRAČUN UČENIKA


Zahtjev za izdavanje duplikata/prijepisa ocjena svjedodžbe:

ZAHTJEV

Virtualna knjižnica

<a href="https://www.freepik.com/free-photos-vectors/technology">Technology vector created by macrovector - www.freepik.com</a>

Školski e-Rudnik

Projekti



Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
PREZENTACIJA ZAVRŠNIH RADOVA
Autor: Ivančica Sabadin, 23. 6. 2020.

Učenici završnog razreda (3 d) sektora Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija, zanimanja Automehaničari, nastavljaju dobru praksu izrade vozila za završni rad. Nakon prošlogodišnje izrade GO kart vozila – Karting vozila i rekonstrukcije legendarnoga traktora Tomo Vinković, ove školske godine učenici su napravili i prezentirali svoje izrađene završne radove: električni karting, prenamijenili ručne kariole u mehaničke i rekonstruirali stari neuporabljiv motor. Učenici Roni Sirotić i Endi Krastić su pod vodstvom mentora Saše Stikovića izradili i prezentirali električni karting. Učenik Anton Legović je prenamijenio i prezentirao ručne kariole u mehaničke pod vodstvom mentora Igora Vivode, a učenik Alan Knapić je rekonstruirao i prezentirao stari Dieselov motor  pod vodstvom mentora Igora Vivode.

Foto album


Električnom karting vozilu je bilo potrebno izraditi konstrukciju kao i spojiti sve potrebne mehaničke i električne dijelove vozila. Konstrukcija je izrađena od kvadratnih cijevi dimenzija 30x30 mm. Za izradu konstrukcije korišteni su postupci mjerenja i kontrole, postupci spajanja materijala nerazdvojivim postupkom – zavarivanjem kao i ručni i strojni postupci obrade odvajanjem čestica. Nakon ručnoga brušenja, konstrukcija je lakirana pištoljem za lakiranje. Korištenjem strojnih postupaka obrade odvajanjem čestica (tokarenjem, bušenjem, brušenjem), izrađena je pogonska osovina vozila na koju se montirao kočioni disk, zupčasta remenica, ležajevi – nosači osovine i na kraju glavčina kotača. Nakon završetka montiranja svih potrebnih dijelova na pogonsku osovinu istu montiramo na konstrukciju vozila korištenjem razdvojivog spajanja strojnih dijelova vijcima i maticama.

     Sve dijelove upravljačkog sustava vozila kao što su: vilice kotača, nosači vilica kotača, upravljač, osovine i nosači osovine upravljača, spone i letva upravljača,  je potrebno pravilno podesiti zbog dobre i sigurne vožnje, pravilnog i sigurnog upravljanja i kontrole vozila. Kompletan upravljački sustav je jako bitno dobro podesiti i povezati sa papučicama gasa i kočionim sustavom da se dobije jedna uporabljiva i sigurna konstrukcija.  Za izradu papučice gasa i kočnice korišteni su plosnati profili dimenzije 180x40x3 mm i metalne cijevi dužine 150 mm i promjera 30 mm koji su obrađeni postupcima rezanja, bušenja  i spajanja zavarivanjem. Prilikom montiranja kočionog sustava postavljamo i rebrasti lim dimenzije 15x20 mm koji nam služi radi dodatne sigurnosti prilikom vožnje – kao naslonjač nogama.

     Na karting vozilu je montiran električni  DC – MOTOR Type 14, snage 6,6 kW, kao i četiri kotača - pneumatika kojima je tlak podešen na 1,7 bara. Nakon montiranja svih potrebnih dijelova i nakon lakiranja konstrukcije karting vozila i provjere  dali je sve pravilno montirano i pričvršćeno vozilo se može isprobati. Napravljeno vozilo može dostići brzinu do 120 km/h, ali zbog sigurnosti je stavljena blokada i brzina regulirana na 80 km/h.

     Za završni rad su prenamijenjene i napravljene mehaničke kariole. Od legendarnog Tomosovog automatica A5 SNAGE 2 kW skinut je prednji dio konstrukcije i montirana konstrukcija sa prtljažnim dijelom koja je spojena na sam motor. Stari bicikl je iskorišten za konstrukciju uz sitne prepravke, spajanje i dotjerivanje starih i korodiranih cijevi. Prtljažni prostor je iskorišten od ručnih kariola. Prilikom izrade navedenoga zadatka korišteni su postupci mjerenje i kontrole, ručni i strojni postupci obrade odvajanjem čestica, postupci spajanja materijala i za kraj postupci montiranja i lakiranja. Za izradu nosača korišteni su kvadratni profili 20x20 mm koji su rezani na dimenzije 300 i 500 mm. Za osovine kotača su iskorištene osovine bicikla koje su nerastavljivim postupkom spajanja – zavarivanjem, spojene na kariole i na njih montirani kotači.

 

     Za završni rad je rekonstruiran stari Dieselov motor. U starom masliniku je pronađeno staro zahrđalo vozilo Ford Escort 1.6 d, snage 54 kW, iz 1986 godine. Vozilo je bilo zapušteno, puno korozije, neispravni kako mehanički tako i električni dijelovi vozila. Ali upornošću i željom da se vozilo stavi u pogon Alan Knapić je uz pomoć mentora Igora Vivoda i profesora Saše Sikovića napravio izvrstan posao. Vozilo je uz pomoć traktora TV 730 dovezeno u radionicu na rekonstrukciju. Nakon čišćenja, pranja i pregledavanja vozila za mogućnost korištenja nekih ispravnih dijelova krenulo se sa rekonstrukcijom. Na samom motoru vozila prepravljeno je ili zamijenjeno većina dijelova, kao što su: brtve glave motora, glava motora, bregasta osovina, termostat motora, Bosch pumpa, brtve kućišta pumpe, zupčasti remen, zatezač remena, pumpa vode, kompletan ispušni sustav, sustav za paljenje. Sve navedene dijelove je bilo potrebno ponovno spojiti u cjelinu i dobiti ispravni motor za ugradnju u vozilo. Nakon sastavljanja i probe motora, sljedeći korak je popravka konstrukcije vozila. Također dok se radila generalka na motoru lagano se počelo sa radom na konstrukciji vozila. Za to vrijem Alan Knapić nije stajao, nego je napravio kompletnu generalku na traktoru TV 730, snage 30 KS, godište 1973. Stavljeni su prednji i zadnji mjenjači, kompletna reparacija Bosch pumpi i brizgaljki, novo kvačilo, novi kočioni sustav, svi novi ležajevi, prsteni, brtve, nova crijeva i nove instalacije i na kraju lakiranje. Tako napravljen traktor će se koristiti za vuču kamp prikolica i ostale potrebne radove

     Tijekom cijele izrade navedenih završnih radova, postoji povećana opasnost od mehaničkih ozljeda, buke i vibracija te ozljede očiju pri zavarivanju i prilikom rada na potrebnim strojevima koji su neophodni za kvalitetan i uspješan rad. Zbog svega prilikom izrade korištena su potrebna zaštitna sredstva i oprema.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju